Ενημερωτικό δελτίο

* indicates required

PHOTOGRAPHY EXHIBITION

PhotoBiennale 2010 / 21η Διεθνής Φωτογραφική Συνάντηση Απρίλιος-Σεπτέμβριος 2010 Θέμα: Τόπος Άχρονη Xώρα Αχιλλέας Τηλέγραφος 38 δευτερόλεπτα Παναγιώτης Τομαράς Les Passeurs Marin Hock Slices of life Martijn Peters 13/08-10/09/10 Χώρος: Χαρουπόμυλος Πανόρμου (νομός Ρεθύμνου, τηλ. 28340 51102, http://panormo.gr ) Ώρες λειτουργίας: καθημερινά 20.00-22.00 Διάρκεια: 13/08-10/09 Εγκαίνια: 13/08, 20.00 Συνδιοργάνωση: Πολιτιστική Εταιρεία Πανόρμου «Επιμενίδης» / ΜΦΘ Τέσσερις εκθέσεις της PhotoBiennale 2010 ταξιδεύουν στο παραθαλάσσιο γραφικό χωρίο Πάνορμο της Κρήτης και παρουσιάζονται στον Χαρουπόμυλο, ένα οικοδόμημα που αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της βιομηχανικής αρχιτεκτονικής. Ο Χαρουπόμυλος, ο οποίος ήταν βιομηχανική μονάδα επεξεργασίας χαρουπιού, χτίστηκε το 1930 και είναι το μοναδικό βιομηχανικό κτίριο αυτού του είδους σε όλη την Κρήτη. ———————————————————————————————— Άχρονη Χώρα. Αχιλλέας Τηλέγραφος Με μια μικρή φωτογραφική μηχανή, ο Αχιλλέας Τηλέγραφος επισκέπτεται τη Σαντορίνη το καλοκαίρι του 2004, αποτυπώνοντας εικόνες του φυσικού και αστικού τοπίου. Μέσα από το έργο του επιχειρεί να διερευνήσει τις μεταβολές στο περιβάλλον του νησιού, όπως προκύπτουν με το πέρασμα των χρόνων. Ξεφεύγοντας από τα κλασικά στερεότυπα απεικόνισης του τόπου, παραθέτει μια σειρά τοπιογραφιών που δείχνουν μια άλλη οπτική του τουριστικού αυτού μέρους. Οι αντιθέσεις ανάμεσα στο φυσικό και στο κατασκευασμένο προσελκύουν τη ματιά του, συνθέτοντας εικόνες με άδεια γήπεδα, έρημους επαρχιακούς δρόμους, αφημένα οχήματα, παρατημένα ζώα, αστικά απορρίμματα. Εικόνες που σπάνια βλέπουμε από αυτόν το συγκεκριμένο τόπο. Αχιλλέας Τηλέγραφος Γεννήθηκε το 1969 στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε πολιτικός μηχανικός στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ, ενώ έχει ολοκληρώσει μεταπτυχιακές σπουδές στη βιώσιμη περιβαλλοντική ανάπτυξη. Από το 1990 που ξεκίνησε την ενασχόληση του με τη φωτογραφία, έχει παρουσιάσει έργα του σε ομαδικές και ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το 2004, με υποτροφία του Ι.Κ.Υ., ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές φωτογραφικές σπουδές στο Λονδίνο. 38 δευτερόλεπτα. Παναγιώτης Τομαράς Το οπτικό παράδοξο σε αυτές τις φωτογραφίες προκύπτει από τον τρόπο δημιουργίας τους. Έναν τρόπο εντελώς διαφορετικό από αυτόν που οι συμβατικές φωτογραφικές μηχανές δημιουργούν εικόνες. Το φιλμ κατά τη διάρκεια της λήψης κινείται – και έτσι κατά μήκος των εικόνων καταγράφεται μία διαδοχή σημείων που το καθένα περιβάλλεται από το παρελθόν του και το μέλλον του. Παρατηρώντας κανείς με προσοχή αυτές τις φωτογραφίες θα δει πως κάθε κινούμενο σώμα έχει την ίδια κατεύθυνση. Οι άνθρωποι που κινούνται μέσα στις εικόνες, φαίνεται να έχουν κοινή αφετηρία και κοινό τέλος. Σαν το πέρασμα του χρόνου – ανεπίστρεπτο και ανεπανάληπτο. Η αντίληψη της slit-scan photography δεν είναι καινούρια. Όλοι λίγο πολύ έχουμε δει αυτή τη μορφή απεικόνισης σε αθλητικούς αγώνες ταχύτητας. Η διαφορά εδώ έγκειται στην ανορθόδοξη χρήση της μηχανής αυτής που από το ταρτάν και τα κουλουάρ βρέθηκε να φωτογραφίζει τους ανθρώπους που κινούνται μέσα στην πόλη, μέσα στην Αθήνα, για 38 δευτερόλεπτα. Παναγιώτης Τομαράς Παναγιώτης Τομαράς Γεννήθηκε το 1985. Σπούδασε φωτογραφία στο ΤΕΙ Αθήνας και έκανε μεταπτυχιακό στις Ψηφιακές Μορφές Τέχνης στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. Συμμετείχε σε μία ομαδική έκθεση στις Φωτογραφικές Συναντήσεις Κυθήρων (2008), ενώ το 2009 παρουσίασε την ατομική του έκθεση «38 δευτερόλεπτα» στην Αθήνα, σε διοργάνωση του Ελληνικού Κέντρου Φωτογραφίας. Les Passeurs. Marin Hock Ανάμεσα σε ανθρώπους που πηγαίνουν

Συνέχεια … PHOTOGRAPHY EXHIBITION