Ενημερωτικό δελτίο

* indicates required

PHOTOGRAPHY EXHIBITION

PhotoBiennale 2010 / 21η Διεθνής Φωτογραφική Συνάντηση Απρίλιος-Σεπτέμβριος 2010 Θέμα: Τόπος Άχρονη Xώρα Αχιλλέας Τηλέγραφος 38 δευτερόλεπτα Παναγιώτης Τομαράς Les Passeurs Marin Hock Slices of life Martijn Peters 13/08-10/09/10 Χώρος: Χαρουπόμυλος Πανόρμου (νομός Ρεθύμνου, τηλ. 28340 51102, http://panormo.gr ) Ώρες λειτουργίας: καθημερινά 20.00-22.00 Διάρκεια: 13/08-10/09 Εγκαίνια: 13/08, 20.00 Συνδιοργάνωση: Πολιτιστική Εταιρεία Πανόρμου «Επιμενίδης» / ΜΦΘ Τέσσερις εκθέσεις της PhotoBiennale 2010 ταξιδεύουν στο παραθαλάσσιο γραφικό χωρίο Πάνορμο της Κρήτης και παρουσιάζονται στον Χαρουπόμυλο, ένα οικοδόμημα που αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της βιομηχανικής αρχιτεκτονικής. Ο Χαρουπόμυλος, ο οποίος ήταν βιομηχανική μονάδα επεξεργασίας χαρουπιού, χτίστηκε το 1930 και είναι το μοναδικό βιομηχανικό κτίριο αυτού του είδους σε όλη την Κρήτη. ———————————————————————————————— Άχρονη Χώρα. Αχιλλέας Τηλέγραφος Με μια μικρή φωτογραφική μηχανή, ο Αχιλλέας Τηλέγραφος επισκέπτεται τη Σαντορίνη το καλοκαίρι του 2004, αποτυπώνοντας εικόνες του φυσικού και αστικού τοπίου. Μέσα από το έργο του επιχειρεί να διερευνήσει τις μεταβολές στο περιβάλλον του νησιού, όπως προκύπτουν με το πέρασμα των χρόνων. Ξεφεύγοντας από τα κλασικά στερεότυπα απεικόνισης του τόπου, παραθέτει μια σειρά τοπιογραφιών που δείχνουν μια άλλη οπτική του τουριστικού αυτού μέρους. Οι αντιθέσεις ανάμεσα στο φυσικό και στο κατασκευασμένο προσελκύουν τη ματιά του, συνθέτοντας εικόνες με άδεια γήπεδα, έρημους επαρχιακούς δρόμους, αφημένα οχήματα, παρατημένα ζώα, αστικά απορρίμματα. Εικόνες που σπάνια βλέπουμε από αυτόν το συγκεκριμένο τόπο. Αχιλλέας Τηλέγραφος Γεννήθηκε το 1969 στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε πολιτικός μηχανικός στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ, ενώ έχει ολοκληρώσει μεταπτυχιακές σπουδές στη βιώσιμη περιβαλλοντική ανάπτυξη. Από το 1990 που ξεκίνησε την ενασχόληση του με τη φωτογραφία, έχει παρουσιάσει έργα του σε ομαδικές και ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το 2004, με υποτροφία του Ι.Κ.Υ., ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές φωτογραφικές σπουδές στο Λονδίνο. 38 δευτερόλεπτα. Παναγιώτης Τομαράς Το οπτικό παράδοξο σε αυτές τις φωτογραφίες προκύπτει από τον τρόπο δημιουργίας τους. Έναν τρόπο εντελώς διαφορετικό από αυτόν που οι συμβατικές φωτογραφικές μηχανές δημιουργούν εικόνες. Το φιλμ κατά τη διάρκεια της λήψης κινείται – και έτσι κατά μήκος των εικόνων καταγράφεται μία διαδοχή σημείων που το καθένα περιβάλλεται από το παρελθόν του και το μέλλον του. Παρατηρώντας κανείς με προσοχή αυτές τις φωτογραφίες θα δει πως κάθε κινούμενο σώμα έχει την ίδια κατεύθυνση. Οι άνθρωποι που κινούνται μέσα στις εικόνες, φαίνεται να έχουν κοινή αφετηρία και κοινό τέλος. Σαν το πέρασμα του χρόνου – ανεπίστρεπτο και ανεπανάληπτο. Η αντίληψη της slit-scan photography δεν είναι καινούρια. Όλοι λίγο πολύ έχουμε δει αυτή τη μορφή απεικόνισης σε αθλητικούς αγώνες ταχύτητας. Η διαφορά εδώ έγκειται στην ανορθόδοξη χρήση της μηχανής αυτής που από το ταρτάν και τα κουλουάρ βρέθηκε να φωτογραφίζει τους ανθρώπους που κινούνται μέσα στην πόλη, μέσα στην Αθήνα, για 38 δευτερόλεπτα. Παναγιώτης Τομαράς Παναγιώτης Τομαράς Γεννήθηκε το 1985. Σπούδασε φωτογραφία στο ΤΕΙ Αθήνας και έκανε μεταπτυχιακό στις Ψηφιακές Μορφές Τέχνης στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. Συμμετείχε σε μία ομαδική έκθεση στις Φωτογραφικές Συναντήσεις Κυθήρων (2008), ενώ το 2009 παρουσίασε την ατομική του έκθεση «38 δευτερόλεπτα» στην Αθήνα, σε διοργάνωση του Ελληνικού Κέντρου Φωτογραφίας. Les Passeurs. Marin Hock Ανάμεσα σε ανθρώπους που πηγαίνουν στη δουλειά τους, σ’ ένα επείγον ραντεβού, στο σπίτι τους, για ψώνια, ή απλώς κάνουν αμέριμνοι τη βόλτα τους, μπλέκονται χορευτές οι οποίοι με τις φιγούρες τους μετατρέπουν τις καθημερινές μετακινήσεις σε ένα χιουμοριστικό θέαμα. Στη σειρά φωτογραφιών του Marin Hock οι δρόμοι σε διάφορες γειτονιές του Λονδίνου αποτελούν τον τόπο δράσης για τους χορευτές, οι οποίοι αντλούν έμπνευση από τις κινήσεις των περαστικών για τις χορευτικές τους πόζες. Μιμούμενοι την κίνηση των πεζών στο δρόμο, προσελκύουν τα βλέμματα με τις αέρινες και πολλές φορές αστείες φιγούρες τους. Μέσα από τις εικόνες του δημιουργού μεταδίδεται η ενέργεια των χορευτών, οι οποίοι επιχειρούν να αλληλεπιδράσουν με το δημόσιο χώρο στον οποίο βρίσκονται κάθε φορά. Marin Hock Γεννήθηκε στο Βέλγιο το 1988. Σπούδασε φωτογραφία στην l’Ecole Supérieure des Arts de l’Image στις Βρυξέλλες. Έχει πραγματοποιήσει φωτογραφικά πρότζεκτ και ρεπορτάζ και συμμετείχε σε εκθέσεις. Slices of life. Martijn Peters Ο Martijn Peters στρέφει τη ματιά του στη συμπεριφορά των ανθρώπων κατά τη διάρκεια της παρουσίας τους σε έναν δημόσιο χώρο. Παρατηρώντας τους ανθρώπους χωρίς προηγουμένως να σκηνοθετεί ή να κατευθύνει τη δράση τους, απεικονίζει καταστάσεις που συναντάμε στην καθημερινότητα αλλά όχι με έναν συνηθισμένο τρόπο. Η σύμπτωση, η διαίσθηση και ο αυθορμητισμός είναι οι λέξεις-κλειδιά του έργου του. Άλλοτε με το να επισκέπτεται έναν τόπο όπου υποθέτει ότι θα βρει και θα αποτυπώσει ενδιαφέροντα στιγμιότυπα, και άλλοτε καταλήγοντας κάπου κατά σύμπτωση, αφήνεται να παρασυρθεί από την έκπληξη και από τα τυχαία γεγονότα που ενδεχομένως θα συμβούν. Το αποτέλεσμα; Στο έργο του απεικονίζονται ασυνήθιστες στιγμές της καθημερινότητας με έναν τρόπο που ο θεατής αναρωτιέται αν τελικά είναι σκηνοθετημένες ή όχι. Martijn Peters Γεννήθηκε το 1976 στην Ολλανδία. Σπούδασε φωτογραφία στη Βασιλική Ακαδημία Τεχνών στη Χάγη. Το διάστημα 2002-2003 εργάστηκε ως photo-editor στο περιοδικό “Global Dutch Magazine”. Έχει πραγματοποιήσει και συμμετάσχει σε εκθέσεις στην Ολλανδία και αλλού. www.martijnpeters.nl